W celu wyczyszczenia gaźnika, musimy go rozłożyć na części pierwsze. Przy jego rozkręcaniu należy zadbać o wszystkie jego elementy i zabezpieczyć je przed zagubieniem. W silniku jednocylindrowym rozłożenie gaźnika nie jest wielkim wyzwaniem. Problemy zaczynają się przy jednostkach wielocylindrowych.
Czyszczenie gaźnika bardzo często związane jest z wykręceniem, tak zwanej śruby składu mieszanki. Jej ustawienie podlega regulacji. Ustawiać możemy również położenie pływaka w komorze pływakowej co spowoduje zmianę poziomu paliwa w gaźniku. Jeśli będzie on zbyt niski, silnik będzie miał problemy z rozwinięciem pełnej mocy przy wyższych obrotach. Jeśli poziom paliwa będzie za wysoki, może dochodzić do do sytuacji zalewania gaźnika. W skrajnych przypadkach silnik może gasnąć i sprawiać problemy z jego ponownym uruchomieniem.
Ustawienie pływaka reguluje się poprzez doginanie blaszki, która naciska na zaworek iglicowy który zamyka dopływ paliwa do gaźnika. Jednak jak życie pokazuje, nie w każdym gaźniku można dokonać takiej regulacji. Jeśli korzystamy z pływaka wykonanego z tworzywa sztucznego, to nie ma możliwości wpływania na poziom paliwa.
Śrubą składu mieszanki regulujemy ilość paliwa dostarczanego do gardzieli. Obieg ten jest niezależny od rurki emulsyjnej. Należy jednak pamiętać, że paliwo obiegiem wolnych obrotów podawane jest cały czas. Po ustawieniu mieszanki zbyt ubogiej silnik może się dziwnie zachowywać, czego oznaką może być niezbyt płynne schodzenie z obrotów lub przegrzewanie silnika. W odwrotnym przypadku (gdy mieszanka będzie zbyt bogata) świeca zapłonowa może zarastać sadzą i praca silnika będzie nierównomierna.