
Felgi samochodowe jednoczęściowe występują w milionach wzorów, najczęściej w odcieniach jednego koloru. Jedni mówią, że poprawiają prowadzenie auta, inni kierowcy wypowiadają tezę, że niekorzystnie wpływają na zachowanie się samochodu na drodze. Felgi jednoczęściowe zawładnęły dzisiejszym rynkiem obręczy z lekkich stopów. Felgi jednoczęściowe są produkowane dwiema podstawowymi metodami: jako felgi odlewane i kute. Obie technologie produkcji oferują mnogość wariacji poprawiających rożne właściwości. Obręcz i rotor w tego rodzaju felgach tworzą jedną całość i nie ma możliwości ich oddzielenia od siebie (mimo, że wiele wzorów felg tego rodzaju przypomina wyglądem obręcze dwu- lub trzyczęściowe).
Zalety:
- niższy koszt produkcji (w porównaniu z felgami dwu- lub trzyczęściowymi)
- większa sztywność (w porównaniu z felgami dwu- lub trzyczęściowymi, wyprodukowanymi w tej samej technologii
- większa wytrzymałość (w porównaniu do felg dwu- lub trzyczęściowych)
Wady:
- w przypadku poważnego uszkodzenia obręczy brak możliwości naprawy, niezbędna jest wymiana całej felgi
- brak możliwości niemal dowolnego doboru ET, kształtu rotora czy też szerokości obręczy, (co ma miejsce w przypadku felg wieloczęściowych)
- mniejsze możliwości produkcji różnego rodzaju wykończeń