
W nowych samochodach zamiast koła zapasowego czy dojazdowego coraz częściej stosuje się zestaw naprawczy koła. Dostępnych jest jego kilka wersji, najpopularniejsza składa się z pianki uszczelniającej oraz elektrycznego kompresora. W przypadku przebicia opony trzeba podłączyć rurkę kompresora do wentyla, następnie uzupełnić ciśnienie do poziomu zalecanego przez producenta, na końcu wtłaczana jest pianka uszczelniająca.
Pamiętać należy, aby zastosowaniu zestawu naprawczego przejechać pierwsze kilka kilometrów z maksymalną prędkością 40 km/h, żeby pianka uszczelniająca równomiernie się rozprowadziła. Po przejechaniu około 5 km należy sprawdzić czy ciśnienie w kole utrzymuje się na odpowiednim poziomie i dojechać do najbliższego serwisu w celu naprawy opony.
Producenci gwarantują możliwość przejechania około 50 kilometrów, po użyciu zestawu naprawczego. Wulkanizatorzy oraz kierowcy, na podstawie swoich doświadczeń zalecają aby nie przekraczać dystansu 25 kilometrów. Ważne jest aby w przypadku przebicia opony przez gwóźdź lub szkło nie usuwać tych elementów, wtłoczona do środka pianka wypełni przestrzeń wokół nich przestrzeń, dzięki czemu ciśnienie będzie się utrzymywać na prawidłowym poziomie.